lördag 10 augusti 2013

Min Semesterresa

På uppdrag i skogen
Som ni säkert vet vid det här laget så har jag varit på semester. Jag har lekt jättemycket i skogen, letat blåbär, jagat bollar, tittat på hästar och bara lyssnat på alla nya ljud och känt på alla nya spännande dofter.
Och så har jag ju badat som ni har sett i mina tidigare inlägg, jag har simmat och kastat mig ut i höga vågor, jag har plaskat omkring när havet har varit spegelblankt och jag har försökt livrädda matte. Men jag har inte bara varit snäll, jag har varit busig med, för att bara nämna en sak så tyckte jag att mattes klänning behövde bada så jag kastade den i havet.
Mattes klänning tvättas

Men det har inte bara varit strand och skog på schemat, jag har även spanat in häst och vagn och ätit glass i Åhus, jag har kollat på äppelträd och köpt juice i Kivik och så har jag träffat en livs levande fiskare.
Idag var sista semesterdagen i stugan och jag hjälpte snällt till att städa, och gräva att ett hål i trädgården.
På vägen hem stannade vi till hos min nya kompis Bonzo som är en Border Collie . Han är cirka tre år äldre än mig men ville ändå leka med mig, hurra!!! Vi lekte tills jag knappt kunde stå upp och sen lekte vi lite till. Jag förstår inte riktigt hur han orkade leka så mycket samtidigt som han vallade in alla ekorrar och fåglar i hela skogen. Det måste bero på att han har längre ben än mig..
Sen sov jag gott hela vägen hem.
Min vän Bonzo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar