måndag 13 maj 2013

Regnskurar och hinderbanor

Full rulle på valpkursen, jag vilar i väntan på att de andra ska bli klara med övningen.
 Idag är det måndag och då vet ju alla vad som gäller, kurs!
 Fattade direkt vad som var på gång när Aberlours-väskan kom fram, och när matte öppnade till bagageutrymmet i bilen kunde jag knappt hejda mig, trots att jag hatar att åka bil i vanliga fall. Jag gjorde mitt bästa för att själv hoppa in i buren.
Innan kursen hade jag varit ute en lång stund med lill-husse så jag var lite småsliten och fokus var inte på topp men jag klarade mig igenom med bravur ändå. Och vilken tur vi hade med vädret! Vi hann precis bli klara med hela kursen och leka med de andra roliga valparna innan det började ösregna.
Kursens höjdpunkt var nog lektunneln i alla olika färger som jag sprang fram och tillbaka i. Var mycket tuffare än mina syskon som inte vågade, fast jag har ju smygövat lite här hemma. Vi fick även öva på en massa kontaktövningar innan det var dags att redovisa förra veckans läxa, trixen. Efter att vi fått visa våra trix vi övat in (Jag visade både high five och rulla runt) så var jag nöjd och talade om för alla att jag ville leka så då gjorde vi det istället.


Lek med de andra roliga valparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar