måndag 6 maj 2013

Valpkurs med spår

Idag har varit en tuff dag. I förmiddags ensamtränade jag i nästan två timmar och
det gick jättebra! Saknade nästan inte husse alls.. På eftermiddagen/kvällen var det återigen dags för valpkurs vilket jag tycker är toppen! Var så taggad och uppspelt i början att jag knappt hade tid att lyssna och titta på matte. Men när vi sen väl kom igång och började träna så gav vi allt vilket ledde till att vi fick mycket beröm av Helene. Alla mina hussar och mattar var jättestolta över mina framsteg vilket bara gör mig mer taggad inför nästa träning. Idag fick vi även prova på att spåra, det var superkul att få använda nosen på riktigt och verkligen leta upp allt godiset och följa spåret, med lite övning så kan det nog lätt bli en favorit. Sen fick vi läxa till nästa måndag att träna in någon konst, men det är ingen konst då jag redan kan High five, målet blir att försöka öva in rulla runt och kryp tills dess med så att matte och lill-matte har något att bita i.
När väl kursen var slut var det äntligen dags att leka med alla de andra roliga hundarna! Men då var jag så trött att jag knappt hann med..
 
En liten testvideo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar