måndag 22 juli 2013

Äventyr i värmen

Jag hemma hos mormor
Jag hade ju hoppats på att det skulle bli lite svalare idag, men tji fick jag. Matte, lillmatte och jag åkte ändå in till stan och hälsade på mormor. Jag fick åka hiss för första gången i mitt liv, det var inget speciellt, men andra gången blev det lite läskigare av någon anledning. Det är så spännande att  vara inne i stan, och lite läskigt, många människor att sniffa på (som flickan i bilden härunder) och många hundar. Och vilka dofter! Man vet ju inte var man ska börja att lukta.

 Jag skötte mig exemplariskt hemma hos mormor, kanske för att min kompis Lennart var där och stack till mig lite godis då och då och pratade med mig. Lennart berättade att han hade varit i Helsingborg för ett par dagar sen och träffat en vovve som kommer från samma kennel som jag, Dodde heter han. Mormor berättade att hon hade pratat med Winnies, spanjorskan från kennelträffen, släktingar. Vad konstigt att alla helt plötsligt träffar på kennelkompisar till mig! 

Så vad var då dagens läskigaste ögonblick? Måste nog säga att det var tanten i mormors hus som körde en högljudd dramatenväska. Det slog nog till och med när jag blev överraskad av luften från ett utblås och tacklade matte. 
Alla dessa nya upplevelser och 30 C har gjort mig till en ganska trött hund idag, så jag tillbringar större delen av eftermiddagen snarkandes i baren. 

Spännande flicka i Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar