torsdag 25 juli 2013

Vardagslek

Bushund
Jag är en av de där perrovalparna som nästan alltid har mycket energi men som inte har något superstort intresse för att springa efter en boll eller jaga efter en tygtrasa, sålänge jag får lov att göra det det vill säga..
Men jag älskar att spåra och jobba med min nos, därför blir jag överlycklig när jag får lov att söka efter små godisbitar i vardagsrummet, det är ju inte alltid mina mattar eller hussar har tid att lägga spår utomhus så då är detta ett fullt acceptabelt och enkelt alternativ enligt mig. Jag vill aldrig sluta!
Andra favoritlekar för tillfället är kontakt och lydnadsövningar. Som tillexempel när lillmatte har godisbitar i båda händerna och jag ska följa hennes blick så att jag vet vilken godisbit jag får äta, det gäller att vara mer uppmärksam på matte än vad jag är på godisbiten bara..

Idag har jag förresten klippt klorna nästan helt utan att bråka, hurra säger hela familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar