tisdag 31 december 2013

Gott nytt år


Hej! 
 Den här veckan har varit något hektisk, ut över alla mina vanliga aktiviteter och julstök så har jag varit ganska mycket med husse och gått på olika nya ställen och i Käglinge. Det har varit toppen men man är alltid trött när man kommer hem vilket leder till att vaktandet kommer lite efter vilket leder till att jag inte riktigt hänger med i var min familj är hela tiden. Detta har resulterat i diverse pinsamma utskällningar av min spegelbild och katten, som egentligen är ofarliga, men i kombination med människoljud och middagstupplur kan verka något suspekta.  Men det är det värt när man får springa omkring på ängarna som en fri och lycklig hund.

Imorgon är det tydligen nyårsafton, dagen då större delar av staden skickar upp massa skräp i luften som luktar, låter och skadar (om det skulle träffa något eller någon), men till deras försvar så är det är ju fint i några sekunder.. Om man bortser från det (jag är en ganska tuff hund som inte är speciellt rädd för oväsen så jag är inte så nervös inför imorgon) så tror jag att det kommer att bli en superkväll för jag är bortbjuden till min tjejkompis Nelly på nyårsmiddag!(ni kan läsa om första gången jag träffade Nelly här). Jag har redan provat ut mina finkläder som ni säkert redan har spanat in på bilden ovan.

Nu ser jag fram emot ett nytt år fullt av aktiviteter, helst mycket spårning, träning och lek. Och framför allt så ser jag fram emot att träffa massor med nya och gamla kompisar för det är det absolut bästa som finns (Om man bortser från husse och familjen såklart).   
Ps. Det hade varit kul att få leka lite med katten med, en hund kan ju alltid hoppas!

Gott nytt år! 
//Dexter 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar