lördag 8 juni 2013

Valpträff - bildbomb

Så här såg jag ut när jag kom
Klippning på gång
Idag har jag varit på valpträff och klippning hos Susanne (Kennel Aberlours). Jag var först och hann därför leka lite med Shandi och börja klippas lite innan resten av gänget kom. Det var skönt att bli av med den tjocka pälsen, känner mig ett par kilo lättare nu. Var inställd på att bli klippt så jag kan ju inte påstå att jag blev speciellt glad när de började klippa mina klor med.. Matte och husse var i vart fall glada. 
Efter att ha blivit av med valp-pälsen njöt jag av varje minut med syskonen Uffe, Molle och Sza Sza, mamma Zoë, Shandi, Bella (fast hon morrade och jagade mig mest..), Ceasar och Cocos. När det sen var dags att gå hem var jag helt slut och jag har spenderat hela eftermiddagen snarkandes i ett hörn här hemma. 

Här kommer massa bilder på gänget!

Äntligen fick jag hälsa på brossan Uffe!
Uffe vågade dricka ur de stora hundarnas matskål, själv fegade jag ur efter att ha blivit jagad av Bella, Shandi och mamma Zoë, bäst att dricka ur min egen.. 

Sza Sza kom och agerade halsduk till Molle
När Sza Sza var inne och klippte sig och människorna fikade lekte jag och Uffe vilt. Visst ser han farlig ut på bilden! 
Man måste hinna med en drickapaus då och då, men inte för många, man vet aldrig när man träffar syskonen nästa gång.


Myser lite med Molle



Såhär fin blev jag efter klippningen
Sza Sza och jag är lika galna så det blev inte många minuters vila under träffen.
Det kramades..
..och dansades
Syrran blev snygg efter klippningen! 
Precis som Uffe!

 Tack för en toppendag Susanne, Helene, Katarina och alla underbara valpägare och valpar!

1 kommentar:

  1. Tusen tack själva för att ni kom. Och vad roligt att ni bloggar!
    Susanne

    SvaraRadera