lördag 21 september 2013

Dagens drop-in träning

Hej kära bloggläsare! Nu var det ju nästan en vecka sen vi hördes sist. Det har inte hänt så mycket sedan dess men idag så är det helg vilket betyder kul aktiviteter! Idag så var det dags för Helenes Drop-in träning med mitt hundgäng. Idag var jag yngst i gänget. Som vanligt var det superkul. Jag brukar ju bara skriva att jag har varit och tränat men idag tänkte jag berätta lite mer om vad vi egentligen hittar på för er som är intresserade. 

Vi började träningen med lite övningar i ring. Först skull två hundar i taget gå varvet runt, och gå mellan alla de andra hundarna så fint som möjligt - inga problem för en sån stabil kille som mig. Jag hade ju hunnit tagga ner lite lagom tills träningen började, ni förstår det är lite jobbigt att se alla roliga kompisar och inte få hälsa på dem innan träningen. Fast hade jag fått leka med dem innan hade jag aldrig kunnat fokusera på träningen sen.. 

Övning nummer två gick ut på att jag, och alla andra hundar skulle ligga kvar medan hussar och mattar gick ett varv i ringen, inga problem det heller, det blev lite rörigt på slutet men jag låg fint kvar. 
Idag så var vi över 10 hundar och nästan alla var perrosar. 

Mot slutet av träningen, efter många roliga och utmanande övningar, så skulle vi leka lite lekar: snabbaste hund, söka efter en boll (som jag inte riktigt förstod men det var kul ändå!) samt hoppa över ett hinder. Den sista övningen var lite konstig, varför ska jag anstränga mig och hoppa över när jag kan gå runt om lugnt och sansat? Nästa gång kanske det går bättre!

Efter träningen gick vi allihop en liten promenad och jag fick äntligen hälsa på alla och leka med mina kompisar. 

Jag ligger snyggt bredvid matte
Lilly (?)

Abbe och Donnie

Igor

Salsa 

Söt tjej

Snygga lådor, men matte vad vill du att jag ska söka efter? Här luktar ju inte godis..

Jag svävar fram 
Nicko(?) 
Smilla
Jag och Lilly på promenad

Är ni intresserade av att se alla bilderna från dagens träning så finns de här.

3 kommentarer:

  1. Fina bilder. Vackra hundar :-)
    sofia
    www.echosierra.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :-)
      Trevlig blogg du har, blir sugen på att prova lite viltspår.

      Radera
  2. Så fina bilder! Petra & Timja

    SvaraRadera