lördag 14 september 2013

Hundutställning Sofiero

Idag så har jag varit på hundutställning på Sofiero. Det var kul, men lite stressigt i början med hundar överallt, för man måste ju hälsa eller skälla på alla, det förstår ju vem som helst. Sedan lugnade jag ner mig lite, det är ju faktiskt så att de andra kan hälsa på mig om de vill snacka.. Eller? 
Annie ställde ut Bella och Smilla

SZA-SZA VAR DÄR! Äntligen någon som förstår mig till 100%.

Ing-Marie ställde ut Igor.


Leker med syrran, mycket roligare än allt annat.

Åsa och Smilla såg ut att ha så kul att jag nästan blev lite sugen på att hoppa in och vara med.

Två generationer ställer ut, coolt!

Igor blev BIR och Smilla BIM, coolt grattis!

 De var nästan lika glada som sina mattar, mina träningskompisar då. (fast jag är nog mer kompis med Igor än vad han är med mig)
Tuffe-Uffe var där och vann sin klass (det var ju i och för sig bara han som var med, men en seger är ju alltid en seger, bra brorsan!)
Lexi var också med och tävlade

Precis som Smilla och Cava, Smilla (på bilden) vann Tikarnas valpklass..

 ...och fick möta Uffe i finalen "bästa valp"

Som Smilla vann!

 Jag tävlade inte idag, jag höll mest koll så att allt gick rätt till. Någon måste ju göra det.
Salsa (?) chillar i sitt hus

Efter allt ståhej så köpte matte massa gott godis till mig (som jag inte har fått smaka än, dålig stil!) och sen så åkte vi hem. Nu hoppas jag på fint väder imorgon så att jag kan få gå på drop-in träning med mina idoler!


Psssst! Vill ni se alla bilder från Sofiero så är det bara att klicka här!

1 kommentar:

  1. Det hade varit jättekul om du skulle vilja delta i våran tricktävling på våran blogg :)

    http://teamcrazypaws.blogg.se/2013/september/tricktavling-2.html

    Jätte fina hundar och hoppas utställningen var super! Kan inte vänta då jag skaffar en hund jag kan testa ställa ut!

    SvaraRadera